Aqua Karate

Apa este un mediu excelent pentru exersarea musculaturii şi îmbunătăţirea formei fizice. În plus, hidratează, relaxează, tonifică muşchii şi ajută la diminuarea stresului. Aqua Karate presupune efectuarea unor exercţii similare celor din sală, dar într-un ritm mai lent, care creşte eficiența lor. Apa opune o rezistenţă de 12 ori mai mare decât aerul.

În mediul acvatic, un exerciţiu echivalează cu 10 exerciţii similare efectuate pe sol.

Principalul avantaj al Aqua Karate faţă de antrenamentul obişnuit este că nu îţi solicită articulaţiile, deoarece apa reduce din greutatea corpului. În plus, apa masează și îmbunătăţeşte circulaţia.

Alte beneficii ale exerciţiilor fizice în apă

  • Beneficii cardiovasculare – studiile au arătat că persoanele care suferă de hipertensiune moderată îşi pot ţine boală sub control cu ajutorul exerciţiilor regulate în apă.
  • Arzi calorii fără să pui presiune pe articulaţii, fiind unul dintre cele mai bune sporturi pentru persoanele supraponderale.
  • Îmbunătăţește mobilitatea şi flexibilitatea.
  • Creşte masa musculară, îmbunătăţește echilibrul şi reglează postura corpului.
  • Are un efect terapeutic analgezic: reduce durerile de spate şi pe cele provocate de articulaţiile rigide.
  • Are totodată un efet relaxant, precum un masaj antistres.